ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 225 .000 ! !

Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014

ΔΙΑΚΟΠΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΩΡΩΠΟΥ - ΕΡΕΤΡΙΑΣ. ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

  • γράφει και σχολιάζει ο Γιώργος Π. Κόλλιας, ενεργός πολίτης Βαρνάβα Αττικής
Θυμάμαι νεαρός έπαιρνα με την παρέα μου – κρυφά -  το αγροτικό αυτοκίνητο του πατέρα μου και κατέβαινα στην Σκάλα Ωρωπού. Το ραντεβού ήταν «στο φέρρυ» κι από κει στην «Ατλαντίς», για ποτό.
Αργότερα πάλι με την παρέα μου, αλλά «νόμιμα» κατέβαινα στον Ωρωπό για να πάρω το «φέρρυ» και να  πάω απέναντι στην Ερέτρια, για ολοήμερη εκδρομή.
Όπως και να ήταν, έτσι κι αλλιώς, το «φέρρυ» στον Ωρωπό ήταν σημείο αναφοράς, για μας τους περίοικους, πόσο μάλλον για τους ντόπιους.
Και σήμερα …. το «φέρρυ» παύει να υπάρχει. Αρχικά με τα χειμερινά δρομολόγια και –καθώς φαίνεται – αργότερα και τα θερινά.
Δεν γνωρίζω τους οικονομικούς λόγους που υπαγορεύουν αυτήν την κίνηση, αλλά η ζωή δεν είναι μόνο οικονομία. Σ’ όλα αυτά τα χρόνια λειτουργία της γραμμής έχουν δημιουργηθεί δεσμοί ανάμεσα στην πόλη του Ωρωπού και της Ερέτριας. Δεσμοί προσωπικοί, κοινωνικοί, επαγγελματικοί, που απαιτούσαν συνεχή επαφή, η οποία βίαια διακόπτεται σήμερα.
Αλλά και από οικονομικής πλευράς, η διακοπή αυτή περιορίζει, αν όχι ακυρώνει την αναπτυξιακή προοπτική του Δήμου Ωρωπού, αλλά και γενικότερα της Βόρειας Αττικής. Από την άλλη δεν είναι δίκαιο οι πλοιοκτήτες το καλοκαίρι –που έχουν σημαντικό κέρδος- να διατηρούν την γραμμή και να την σταματούν το χειμώνα –που μειώνονται τα κέρδη- λειτουργώντας με την λογική της «αρπαχτής». Κι αν οι πλοιοκτήτες έχουν αυτήν την αντίληψη, είναι ευθύνη της Πολιτείας να παρέμβει και να επιβάλλει την διατήρηση της γραμμής χειμώνα – καλοκαίρι. «Ελεύθερη οικονομία» δεν μπορεί να σημαίνει «κερδοσκοπία», αλλά απαιτείται και η ύπαρξη κοινωνικής ευθύνης από την πλευρά όσων δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά σε τομείς που έχουν να κάνουν με ανθρώπους.
Ελπίζω τόσο η δράση των Επιτροπών Πρωτοβουλίας από τις δυο πλευρές του Ευβοϊκού (Ωρωπός - Ερέτρια), όσο και οι παρεμβάσεις των Φορέων και των Βουλευτών να φέρουν αποτελέσματα.
Διαβάστε παρακάτω τις αντιδράσεις θεσμικών φορέων και πολιτικών παραγόντων
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ
Το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, μετά από την σύσκεψη αυτοδιοικητικών, κοινωνικών και  συνδικαλιστικών φορέων και συλλογικοτήτων που έγινε στις 10/9/2014 στην Ερέτρια Ευβοίας και που διοργάνωσε η Συντονιστική Επιτροπή πολιτών και φορέων των περιοχών Ωρωπού και Ερέτριας  με αφορμή την απόφαση των πλοιοκτητών να αποσύρουν τα πλοία από την πορθμειακή γραμμή Ωρωπού – Ερέτριας, από 31/10/2014 έως 31/3/2015, συζήτησε και υιοθέτησε το ψήφισμα των πολιτών.
Θεωρεί το πρόβλημα της διακοπής των δρομολογίων της παραπάνω ακτοπλοϊκής γραμμής για τους χειμερινούς μήνες πολύ σοβαρό και που συνολικά ζημιώνει την οποιαδήποτε αναπτυξιακή προοπτική της Βορειοανατολικής Αττικής και της Νότιας Εύβοιας, δημιουργώντας ακόμη μεγαλύτερη ύφεση και θα μειώσει την κίνηση από και προς τον Δήμο Ωρωπού ιδιαίτερα.
Η απόφαση αυτή που βγήκε με γνώμονα τις αποφάσεις των πλοιοκτητών να διατηρούν τα πλοία τους στη γραμμή μόνο τους θερινούς μήνες της αυξημένης τουριστικής κίνησης ενώ για τους χειμερινούς αφήνουν απομονωμένους τους κατοίκους και εργαζόμενους της περιοχής, έγινε με τη γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του ΥΕΝ.
Αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση του χρόνου μετακίνησης και μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνση.
Καλεί την Κυβέρνηση να διασφαλίσει το Δημοκρατικό Συνταγματικό Δικαίωμα της Ελεύθερης Μεταφοράς Ανθρώπων – Προϊόντων – Εμπορευμάτων, που σημαίνει να διασφαλίσει με νομοθετική ρύθμιση την απρόσκοπτη και αδιάλειπτη λειτουργία της ακτοπλοϊκής γραμμής όπως γίνεται εδώ και 50 χρόνια τώρα. Η συγκεκριμένη πορθμειακή γραμμή δεν πρέπει να διακόψει την λειτουργία της ούτε για μια μέρα.
Συμπαραστέκεται και συμμετέχει στους αγώνες που προγραμματίζει η Συντονιστική Επιτροπή για την διεκδίκηση του αιτήματος συνέχισης λειτουργίας της πορθμειακής  γραμμής.
Σε συνεργασία με την Περιφέρεια Στερεάς, τον Δήμο  Ωρωπού, το Δήμο Ερέτριας και την Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα συμμετέχει στην οργάνωση σύσκεψης Αυτοδιοικητικών – Παραγωγικών – Συνδικαλιστικών Επιστημονικών και Μαζικών Φορέων της Περιοχής και των δύο Νομών για την συγκρότηση Αγωνιστικού Μετώπου, με σκοπό την διεκδίκηση του δίκαιου αιτήματος.
Συμμετέχει στη Μόνιμη Επιτροπή Αιρετών που αποφασίστηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Ευβοίας για την παρακολούθηση, καταγραφή, εξέταση λύσεων, διαμόρφωση Περιφερειακής Πολιτικής και αντιμετώπιση προβλημάτων που αφορούν την θαλάσσια σύνδεση Εύβοιας και Αττικής με την συμμετοχή κατά περίπτωση αντίστοιχα εκπροσώπων της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ  ΚΚΕ ΘΑΝΑΣΗ ΠΑΦΙΛΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΤΣΩΤΗ
Με γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (06/02/2014), από τον Νοέμβριο του 2014 διακόπτεται η λειτουργία της γραμμής Ωρωπού - Ερέτριας για τους χειμερινούς μήνες έως και τον Απρίλιο του 2015 και τροποποιείται συνολικά η λειτουργία της γραμμής.
Ουσιαστικά η απόφαση αυτή βγήκε με γνώμονα τις αποφάσεις των πλοιοκτητών να διατηρούν τα πλοία στη γραμμή μόνο για την περίοδο της αυξημένης τουριστικής κίνησης, περίοδο που τους διασφαλίζει υπερκέρδη, ενώ τους χειμερινούς μήνες αφήνουν τους κατοίκους της περιοχής, τους εργαζομένους, που είναι αναγκαίο να κινούνται καθημερινά, απομονωμένους.
Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης θα είναι η αύξηση του χρόνου μετακίνησης και φυσικά σοβαρή οικονομική επιβάρυνση.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός, σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να μην υπάρξει καμιά δυσμενή τροποποίηση στη λειτουργία της γραμμής Ωρωπού - Ερέτριας για τους επιβάτες και τους κατοίκους της περιοχής».
ΕΡΩΤΗΣΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΒΑΣΙΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου
Κύριε Υπουργέ,
Οι εταιρίες που έχουν αναλάβει τη πορθμειακή γραμμή Ωρωπού – Ερέτριας, αποφάσισαν να αποσύρουν τα πλοία τους από τη συγκεκριμένη γραμμή για το διάστημα από 31 – 10 – 2014 έως 31 – 3  - 2015. Η διακοπή όμως αυτών των δρομολογίων για πέντε μήνες πλήττει ξεκάθαρα τα συμφέροντα και την αναπτυξιακή προοπτική τόσο της Βορειοανατολικής Αττικής όσο και της Νότιας Εύβοιας, καταδικάζει σε μεγαλύτερη ύφεση τον Δήμο Ωρωπού και επιφέρει επιπλέον κόστος μεταφοράς προϊόντων από και προς τον Ωρωπό και τη Νότια Εύβοια. Η συγκεκριμένη μάλιστα απόφαση των πλοιοκτητών να διατηρούν ανοικτή τη γραμμή μόνο τους θερινούς μήνες, προκαλεί απώλεια δεκάδων θέσεων εργασίας στην περιοχή, δυσχεραίνει σημαντικά το κόστος και το χρόνο μετακίνησης εργαζομένων και κατοίκων και περιέργως στηρίζεται σε γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του ΥΕΝ. Το αξιοπερίεργο όμως είναι ότι η συγκεκριμένη γραμμή λειτουργεί αδιαλείπτως εδώ και πενήντα χρόνια και έχει ικανοποιητική κίνηση τους χειμερινούς μήνες ακόμα και τα τελευταία τέσσερα χρόνια της οικονομικής ύφεσης και κρίσης. Σύμφωνα μάλιστα με τους εξυπηρετούμενους κατοίκους, εργαζόμενους και εμπόρους η έστω και μια ημέρα μη λειτουργίας της συγκεκριμένης γραμμής προκαλεί σοβαρές δυσχέρειες και επιφέρει σημαντικά προβλήματα στην εμπορική αλυσίδα ιδίως των ευαίσθητων αγροτικών προϊόντων.
Κατόπιν όλων αυτών,
Ερωτάστε:
1. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να ακυρώσετε την εφαρμογή της συγκεκριμένης παράλογης και εξοντωτικής για την οικονομία του Δήμου Ωρωπού και της Νότιας Εύβοιας απόφασης;
2. Ποια είναι τα προβλήματα που επικαλούνται οι ανάδοχες εταιρίες για να στερήσουν τη συγκεκριμένη συγκοινωνιακή οδό από τους κατοίκους, εργαζόμενους και εμπόρους από τον Δήμο Ωρωπού και τη Νότια Εύβοια;
3. Πώς σκοπεύετε να παρέμβετε προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η πορθμειακή γραμμή Ωρωπού – Ερέτριας θα παραμένει ανοικτή όλες τις ημέρες και όλους τους μήνες του χρόνου όπως ακριβώς συμβαίνει εδώ και πενήντα χρόνια;
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ ΒΑΓΓΕΛΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΑΝΤΖΑ.
 «Σύμφωνα με τον πίνακα τροποποιήσεων – συμπληρώσεων – δηλώσεων τακτικής δρομολογήσεως πλοίων περιόδου 1.11.2014 – 31.10.2015 («Τροποποιήσεις Δηλώσεων Τακτικής Δρομολογήσεως Ακτοπλοϊκών Πλοίων που κατατέθηκαν στη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και στην Διεύθυνση Μεταφορών της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου για την δρομολογιακή περίοδο 1.11.2014 έως 31.10.2015»), που έχει αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου από τον ερχόμενο Νοέμβριο διακόπτεται η λειτουργία της γραμμής ferry boat Ερέτριας – Ωρωπού, τους χειμερινούς μήνες και θα ξεκινήσει και πάλι από τον Απρίλιο του 2015 και, μάλιστα, με δύο γραμμές, αντί για τρεις που λειτουργούν σήμερα.
»Ο αντίστοιχος πίνακας που αφορά στην περίοδο 1.11.2013 – 31.10.2014, αναφέρει ότι μέχρι 31.10.2014 η θαλάσσια συγκοινωνία που συνδέει το τμήμα Ερέτρια – Ωρωπός θα εξυπηρετείται από τρεις ακτοπλοϊκές γραμμές.
»Ωστόσο, στον πίνακα που αφορά στην περίοδο 1.11.2014 – 31.10.2015, αναφέρονται δύο γραμμές, με την μία να ξεκινά από 01.4.2015 και να λήγει στις 31.10.2015 και τη δεύτερη να ξεκινά στις 29.05.2015 και να λήγει στις 06.9.2015.
»Συνεπώς, πέραν της διακοπής της συνδέσεως από 1.11.2014, το 2014, για περίπου 4 μήνες συνολικά θα λειτουργεί μόνο η μία από τις δύο γραμμές, ενώ σήμερα λειτουργούν τρεις, όπως όλα δείχνουν εφόσον δεν προχωρήσει το αρμόδιο Υπουργείο σε άμεσες κινήσεις, η διακοπή της συνδέσεως τους χειμερινούς μήνες κινδυνεύει να καθιερωθεί.
»Η δεινή αυτή εξέλιξη, καταλήγουν οι δύο βουλευτές, είναι προφανές ότι θα μειώσει την κίνηση από και προς τον Ωρωπό, με πολλούς συμπολίτες μας που απασχολούνται σε επιχειρήσεις και υπηρεσίες της απέναντι όχθης, να αντιμετωπίζουν πρόβλημα σχετικά με την μετακίνηση τους την επίμαχη περίοδο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ακόμη μεγαλύτερη ύφεση για την τοπική οικονομία».
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ ΤΗΣ Ν.Δ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΒΛΑΧΟΥ
Με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή, ο Βουλευτής Περιφέρειας Αττικής, κ. Γεώργιος Βλάχος, έθεσε το ζήτημα της επικείμενης διακοπής των δρομολογίων της πορθμειακής γραμμής Ωρωπού – Ερέτριας κατά τους χειμερινούς μήνες, επισημαίνοντας ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη, θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα, τόσο στην μετακίνηση του επιβατικού κοινού, όσο και στην διακίνηση των εμπορευμάτων, πλήττοντας συνολικά την οποιαδήποτε αναπτυξιακή προοπτική της Βορειοανατολικής Αττικής.
Κατόπιν τούτων, ο κ. Βλάχος ζητά να ενημερωθεί από τον αρμόδιο Υπουργό, για τους λόγους για τους οποίους αποφασίστηκε η διακοπή των δρομολογίων της γραμμής Ωρωπού – Ερέτριας, αλλά και τις πρωτοβουλίες που προτίθεται να αναλάβει, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη και αδιάλειπτη λειτουργία της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής γραμμής.
ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΑΚΗ ΔΗΜΗΤΡΗ, ΓΙΑΝΝΑΚΑΚΗ ΜΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΡΕΠΟΥΣΗ ΜΑΡΙΑΣ
Σύμφωνα με τον πίνακα τροποποιήσεων του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών  του Υπουργείου Ναυτιλίας & Αιγαίου, έχει δοθεί θετική γνωμοδότηση στην απόφαση των πλοιοκτητριών εταιρειών, για παύση των δρομολογίων της πορθμειακής γραμμής Ωρωπού – Ερέτριας κατά τους χειμερινούς μήνες και συγκεκριμένα από 1/11/14 έως 31/3/15.
Ενδεχόμενη διακοπή λειτουργίας της συγκεκριμένης πορθμειακής γραμμής κατά τους χειμερινούς μήνες, αποκλειστικά και μόνο γιατί αυτή δεν καθίσταται επικερδής τη συγκεκριμένη περίοδο για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, αντιτίθεται στο συνταγματικό δικαίωμα της Ελεύθερης Μεταφοράς Ανθρώπων – Προϊόντων - Εμπορευμάτων και θα επιφέρει σημαντική αύξηση του χρόνου μετακίνησης των πολιτών, που τη χρησιμοποιούν για επαγγελματικούς και άλλους λόγους για όλη τη διάρκεια του χρόνου, καθώς και σημαντικά μεγαλύτερη οικονομική επιβάρυνσή τους.

Επιπροσθέτως, ενδεχόμενη διακοπή της λειτουργίας θα επέφερε αρνητικά αποτελέσματα και επιπλέον οικονομική επιβάρυνση όχι μόνο στα νοικοκυριά των συγκεκριμένων περιοχών, αλλά και επιδείνωση στις εργασίες των επιχειρήσεων που εδρεύουν εκεί, λόγω της μειωμένης κίνησης που εκ των πραγμάτων θα ακολουθήσει.  
Δημοσίευση σχολίου
ΠΑΛΙΕΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ
Η ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ "ΕΙΣΤΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ/Η ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝ. ΑΡΧΗΣ" ΕΚΛΕΙΣΕ
ΨΗΦΟΙ: ΑΠΟΛΥΤΑ ΝΑΙ: 2 (3,2%) - ΜΑΛΛΟΝ ΝΑΙ: 4 (4,8%) - ΑΠΟΛΥΤΑ ΟΧΙ: 51 (82,3% - ΜΑΛΛΟΝ ΟΧΙ: 4 (6,5%) - ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΑΚΟΜΗ: 2 (3,2%).
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΑ: ΑΠΟΛΥΤΑ & ΜΑΛΛΟΝ ΝΑΙ: 8% - ΑΠΟΛΥΤΑ & ΜΑΛΛΟΝ ΟΧΙ: 88,8%

Η ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ "ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΡΟΩΡΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΟΝ ΒΑΡΝΑΒΑ" ΕΚΛΕΙΣΕ.

ΨΗΦΟΙ: ΝΑΙ: 26 (84%) - ΟΧΙ:
5 (16%)

Η ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ "ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ. ΕΙΣΤΕ ΥΠΕΡ ή ΚΑΤΑ;" ΕΚΛΕΙΣΕ.
ΨΗΦΟΙ:
ΚΑΤΑ ΤΟΥ "ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 2": 26 (52%)
ΥΠΕΡ ΤΟΥ "ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 2"
: 24 (48%)
ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΜΕ ΚΑΠΑΝΔΡΙΤΙ: 22 (58%)
ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ: 16 (42%)

(βλέπε στην στήλη "ΨΗΦΟΦΟΡΙΕΣ")