Δηλαδή οι πολίτες - κάτοικοι των Αφιδνών, Πολυδενδρίου, Καπανδριτίου, Βαρνάβα για 16 χιλιόμετρα πληρώνουν 1,85 €, δηλαδή 0,11 € ανά χιλιόμετρο, ενώ η κοινοπραξία ισχυρίζεται ότι η επιβάρυνση είναι 0,037 € ανά χιλιόμετρο. Χαρακτηριστικό είναι ότι είτε πάς στον Βαρνάβα, είτε στην Χαλκίδα πληρώνεις το ίδιο!
Το εξωφρενικό έιναι ότι η επιβολή διοδίων και η αύξησή τους έγινε πριν καν ολοκληρωθούν τα έργα της Εθνικής Οδού. Δηλαδή εμείς οι πολίτες χρηματοδοτούμε την Κοινοπραξία για να κάνει ένα έργο από το οποίο θα εισπράτει συνεχώς χρήματα!
Η ΝΕΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΝΑ ΑΝΑΚΑΛΕΣΕΙ ΑΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ
Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΟΦΕΙΛΕΙ ΑΜΕΣΑ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ.
(Εδώ να θυμίσουμε ότι ο Γ. Κόλλιας είχε στείλει επιστολή στους Τοπικούς Άρχοντες της Βόρειας Αττικής πολύ έγκαιρα (από τον Απρίλη του 2009), σχετικά με τα διόδια (η επιστολή εδώ), αλλά δυστυχώς υπήρξε ΠΛΗΡΗΣ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ όλων.).
Υπεύθυνη η πολιτική ιδιωτικοποίησης και του εθνικού οδικού δικτύου, που ψήφισαν από κοινού ΝΔ και ΠΑΣΟΚ
Ακριβότερο χαράτσι, ακόμη και μέχρι 50% σε ορισμένες περιπτώσεις, θα πληρώνουν από την Τρίτη 29 Σεπτέμβρη όσοι οδηγοί διανύουν μεγαλύτερες αποστάσεις στην Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας, καθώς η ιδιωτική κοινοπραξία της Ιόνιας Οδού («Νέα Οδός»), που εκμεταλλεύεται και αυτό το τμήμα του οδικού άξονα, με τη σύμβαση παραχώρησης που ψήφισαν από κοινού ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αποφάσισε να εφαρμόσει το νέο σύστημα τιμολόγησης των διοδίων, ανάλογα με τη χιλιομετρική απόσταση.
Η χρέωση για το κάθε ΙΧ γίνεται πλέον 0,31 λεπτά συν ο ΦΠΑ για κάθε διανυόμενο χιλιόμετρο. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νέα τιμολόγηση, για έναν οδηγό ΙΧ που θα θέλει να διανύσει την απόσταση Αθηνών - Λαμίας με επιστροφή θα πληρώνει 13,10 ευρώ, από 8,25 ευρώ που πληρώνει τώρα. Συγκεκριμένα, οι νέες τιμές που θα ισχύσουν στους μετωπικούς σταθμούς είναι: Στις Αφίδνες 1,85 ευρώ, στη Θήβα 2,25 ευρώ και στην Τραγάνα 2,20 ευρώ. Σημειώνεται ότι πλέον οι οδηγοί που πλήρωναν μόνο στα διόδια των Αφίδνων κατά την έξοδο 2,75, από την Τρίτη θα πληρώνουν 1,85 στην έξοδο και 1,85 στην επιστροφή στην Αθήνα, δηλαδή 3,70 ευρώ.
Επιπλέον, τώρα με τη έναρξη λειτουργίας και πλευρικών σταθμών θα είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν διόδια και όσοι κάνουν τοπικές διαδρομές, ακόμη και στον παράδρομο της Εθνικής. Ειδικότερα, πλευρικοί σταθμοί θα λειτουργούν στο ύψος του Καπανδριτίου (θα στοιχίζουν 1,05 ευρώ), Μαλακάσας (0,80 ευρώ), Οινοφύτων (0,35 ευρώ), Θήβας (0,50 ευρώ) και Τραγάνας (1,75 ευρώ). Παράλληλα, η ιδιωτική κοινοπραξία ετοιμάζει την κατασκευή και άλλων πλευρικών σταθμών διοδίων κατά μήκος της διαδρομής, με πιο χαρακτηριστικούς αυτούς στους κόμβους Αγίου Στεφάνου και Βαρυμπόμπης, που θα αναγκάσουν τους εργαζόμενους της Βορειοανατολικής Αττικής να πληρώνουν διόδια για να πάνε και να 'ρθουν στη δουλειά ή στο σπίτι τους.
Η τιμή των διοδίων μειώνεται σε κάποιες περιπτώσεις - κυρίως λόγω κατάργησης των διοδίων Σχηματαρίου - για όσους θα διανύουν μικρότερες αποστάσεις στο τμήμα αυτό της Εθνικής Οδού (π.χ. όσοι κάνουν τη διαδρομή Αθήνα - Οινόφυτα θα πληρώνουν τώρα 3,70 ευρώ, έναντι 5,50 ευρώ που πληρώνουν σήμερα), αλλά το χαράτσι είναι και πάλι αρκετά μεγαλύτερο από αυτό που πλήρωναν μόλις πέρσι, δηλαδή πριν την ιδιωτικοποίηση του οδικού άξονα.
Οι κάτοικοι της Βορειανατολικής Αττικής για μια ακόμη φορά καλούνται να πληρώσουν τις επιλογές της προηγούμενης κυβέρνησης της ΝΔ για την παραχώρηση της κερδοσκοπικής εκμετάλλευσης των Εθνικών οδών σε ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρείες. Ανάλογη πολιτική είχαν ακολουθήσει και οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ προς όφελος των κοινοπραξιών των μεγάλων κατασκευαστικών εταιρειών.
Σύμφωνα με τη λεγόμενη σύμβαση παραχώρησης που ψηφίστηκε τον Απρίλιο του 2007 στη Βουλή από τη ΝΔ ,αλλά και από το ΠΑΣΟΚ, εκτός από την τοποθέτηση διοδίων σε όλες τις εξόδους και εισόδους της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας από τη Μεταμόρφωση Αττικής έως τη Σκάρφεια του Μαλλιακού, η εταιρεία «Νέα Οδός ΑΕ» μπορεί να αυξάνει τις τιμές των διοδίων ανεξέλεγκτα .
Οι νέες αυξήσεις που θα φθάσουν το 70% ,με το πρόσχημα της χιλιομετρικής χρέωσης, η τοποθέτηση διοδίων και στην είσοδο της Ε.Ο Αθηνών-Λαμίας στις Αφίδνες και η τοποθέτηση πλευρικών νέων σταθμών διοδίων σε Κρυονέρι, Καπανδρίτι, Μαλακάσα Οινόφυτα και Θήβα, επιβαρύνουν δυσβάσταχτα τους κατοίκους και τους εργαζόμενους στη Β.Α. Αττική και στη Βοιωτία .
Η κατάσταση που ήδη έχει δημιουργηθεί από την απότομη αύξηση της κίνησης στους παράδρομους που είναι ανεπαρκείς, σε άθλια κατάσταση και επικίνδυνοι από κάθε άποψη, και η καθυστέρηση που παρατηρείται ,έχει οδηγήσει σε τεράστια ταλαιπωρία τους χιλιάδες κατοίκους και εργαζόμενους της περιοχής ,που έχουν όλα τα προηγούμενα χρόνια, χρυσοπληρώσει την κατασκευή των έργων υποδομής των εθνικών οδών με τα διόδια που έχουν πληρώσει και μέσα από τους φόρους (περισσότερο από 50%)στα καύσιμα, τα τέλη κυκλοφορίας που εξακολουθούν να πληρώνουν. Επίσης μέσα από τους φόρους που το δημόσιο συμμετέχει με πάνω από 20% στο κόστους των ιδιωτικοποιημένων έργων που κατασκευάζονται με τις συμβάσεις παραχώρησης.
* ΚΑΛΟΥΜΕ τη νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ΑΜΕΣΑ σε πρώτη φάση, να σταματήσει την εξαγγελθείσα νέα αύξηση των διοδίων Αφιδνών από 1.40 σε 1,85 ευρώ και τη δημιουργία νέων διοδίων.
* ΚΑΛΟΥΜΕ τη νέα κυβέρνηση ,να προχωρήσει στην κατάργηση των αποικιακών συμβά-σεων παραχώρησης σε ιδιωτικές κατασκευαστικές εταιρείες των εθνικών μας δρόμων ,που είναι δημόσια περιουσία και ανήκουν στο λαό και να προχωρήσουν τα έργα για την κατασκευή των αναγκαίων παραδρόμων και των υποδομών για ένα σύγχρονο, ασφαλές οδικό δίκτυο καθώς και για ένα δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς ,για την εξυπηρέτηση των χιλιάδων κατοίκων της περιοχής Β.Α. Αττικής, Βοιωτίας και Εύβοιας.
ΩΡΩΠΟΣ 7/10/2009 ΣΥΡΙΖΑ ΩΡΩΠΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου