Με αφορμή την ανάρτηση που δημοσίευσα στο blog με τίτλο "ΒΑΡΝΑΒΑΣ & ΑΓΩΓΟΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ" ακολούθησε ένας διάλογος, τον οποίον, στα πλαίσια της δέσμευσης του διαχειριστή του blog για δημοσίευση όλων των απόψεων, θεωρήσαμε σκόπιμο να δημοσιεύσουμε σε νέα ανάρτηση.
Σημειώνουμε ότι, ίσως, για να γίνουν κατανοητά τα γραφόμενα να χρειαστεί ο αναγνώστης να διαβάσει την αρχική ανάρτηση.
7 σχόλια:
- '' ... Βέβαια η πιο ενδεδειγμένη, για την οποία δεν υπήρξε πειστική απάντηση γιατί απορρίφθηκε (μάλλον λόγοι κόστους θα υπήρξαν) προέβλεπε την κατασκευή υποθαλάσσιου αγωγού από την Σφενδάλη μέχρι το Αλιβέρι... ''
ΑΠΟΡΙΑ 1η : Με δεδομένο ότι η προστασία του περιβάλλοντος και ειδικά αυτού της Β.Α. Αττικής , όσον αφορά την περιοχή μας , είναι αξία ανεκτίμητη , μπορούμε να ξέρουμε για πόσα χρήματα έχουν βαλθεί να μας καταστρέψουν τελείως ; Ενημερωτικά αναφέρω ότι και για την Περιφερειακή Υμηττού για κόστος μίλαγαν αλλά έκαναν τελικά τις σήραγγες και για την Αττική Οδό για κόστος μίλαγαν αλλά την βύθησαν κατά 850 μέτρα στα όρια Χαλανδρίου - Βριλησσίων ..!
ΑΠΟΡΙΑ 2η : Στην σύσκεψη είχαν κληθεί εκπρόσωποι από την κοινότητα Γραμματικού ; Αν ναι , κακώς που δεν παρέστησαν , αν όχι , τόση δημοκρατία πως να την αντέξει κανείς ...!
Λιονάκης Μανώλης , κάτοικος Γραμματικου . - ΑΠΟ econews.gr 5/5/2010
28/07/2010
Σε λειτουργία η απελευθερωμένη αγορά φυσικού αερίου
May 5, 2010 | Popularity: 1% [?]
Περιβάλλον- Ενέργεια- Οικολογία.
'' Σημαντικές αναπτυξιακές προοπτικές δημιουργούνται από την απελευθέρωση της αγοράς του φυσικού αερίου, όπως αυτές προκύπτουν από τις στρατηγικές επιλογές του Υπουργείου Περιβάλλοντος.
Συγκεκριμένα, η εκφόρτωση φορτίων Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) στις εγκαταστάσεις του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) στη Ρεβυθούσα, αποτελεί μια εξέλιξη που ενισχύει ακόμη περισσότερο τις πηγές και την ασφάλεια του εφοδιασμού της ελληνικής αγοράς σε φυσικό αέριο.
Παράλληλα, συμβάλει στην καλή λειτουργία του ανταγωνισμού στην αγορά ενέργειας, με τελικούς ωφελημένους τους καταναλωτές του φιλικότερου προς το περιβάλλον συμβατικού καυσίμου της εποχής μας.
«Η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και η προώθηση της επέκτασης της χωρητικότητας της Ρεβυθούσας παρέχει τη δυνατότητα νέων δραστηριοτήτων στο χώρο της ενέργειας» τόνισε η Υπουργός ΠΕΚΑ, Τίνα Μπιρμπίλη. Ο ελληνικός ενεργειακός τομέας προσφέρει τώρα σημαντικές ευκαιρίες για καινούργιες επενδύσεις που θα δημιουργήσουν νέες θέσεις απασχόλησης.
Το πρώτο αυτό βήμα, αποτέλεσμα διαδοχικών συναντήσεων στελεχών του ΔΕΣΦΑ με εκπροσώπους των εταιρειών Αλουμίνιον και Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ), αφορά τις εκφορτώσεις φορτίων ΥΦΑ κατά την περίοδο 1-31 Μαΐου.
Οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν θετικά στην πρόσκληση του ΔΕΣΦΑ, συμβάλλοντας και αυτές στην επιτυχή έναρξη εφαρμογής του Κώδικα Διαχείρισης ΕΣΦΑ και στην ουσιαστική και ομαλή απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου στην Ελλάδα. ''
Σχόλιο δικό μου : Αρα , πάλι οι εταιρείες των εθνικών εργολάβων αντιδρούν για λόγους κόστους , αφού απελευθερώνεται η αγορά φυσικού αερίου , στην λύση ΣΦΕΝΔΑΛΗ - ΑΛΙΒΕΡΙ !! Κι εμείς τι κάνουμε ; Θα το αφήσουμε να περάσει έτσι ;!
Λιονακης Μανώλης . - Μανώλη συμφωνώ. Όσον αφορά το Γραμματικό δεν γνωρίζω αν κλήθηκε, πάντως ο Νομάρχης κάλεσε τους Ο.Τ.Α.
Όσο για τον υποθαλάσσιο αγωγό να πω ότι, είναι "της μοδός" να επενδύεται η όποια θέση (συμφέρον) με "περιβαλλοντικά επιχειρήματα".
Όσο για την αντίδραση; ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΑΛΙ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ! - Παρατήρηση 1η: Δηλαδή ο Νομάρχης Αν. Αττικής έχει ήδη ελέγξει τις κοινωνικές αντιδράσεις της δεύτερης εναλλακτικής επιλογής και τις χαρακτηρίζει λιγότερες ή χάϊδευε τα αυτιά των παρόντων ή απλά αποφάσισε να τους "φορτώσει" κι άλλο πρόβλημα;
Παρατήρηση 2η: Δηλαδή κ. Κόλλια το Σέσι διαθέτει μεγαλύτερο μήκος ακτών κολύμβησης από τον Βαρνάβα; Αλήθεια κ. Κόλλια στο Γραμματικό στο οποίο κατασκευάζεται ο ΧΥΤΑ, στο Γραμματικό που καταστράφηκε από την πυρκαγιά του 2009, απομένει δυνατότητα ανάπτυξης αν διέλθει και ο αγωγός αερίου και εάν ναί, ποιά είναι αυτή;Μάλλον τοπικιστική και όχι αντικειμενική αντιλαμβάνομαι την τοποθέτησή σας.
Παρατήρηση 3η: Δηλαδή η κατασκευή του βανοστασίου θα έλυνε τις περιβαλλοντικές σας ανησυχίες;
Παρατήρηση 4η: Δηλαδή να υποθέσω ότι η Νομαρχία - η οποία "νοιάζεται πραγματικά για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις" - προτείνει και επιμένει μόνον στη λύση Σφενδάλη - ΑΛιβέρι ή απλά η εναλλακτική διαδρομή από Σέσι ικανοποιεί την περιβαλλοντική ανησυχία των ψηφολάγνων του Βαρνάβα;
Παρατήρηση 5η: Δηλαδή υπήρξαν τοποθετήσεις παραγόντων που ενδιαφέρονταν για την άποψη ΟΛΗΣ της περιοχής; Πάντως κάτι τέτοιο δεν προκύπτει από το κείμενο.
Παρατήρηση 6η: Κάποια στιγμή θα πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι το πρόβλημα είναι πολιτικό ακόμα και εάν έχει περιβαλλοντική διάσταση. Και τότε θα πρέπει να αποφασίσουμε με ποιούς θα πάμε και ποιούς θα αφήσουμε.
Συλλογάται καλά όποιος συλλογάται ελεύθερα.
Ένας φίλος - Γιώργο , μπορεί για κάποιους όψιμους και '' δήθεν '' ευσθητοποιημένους με τα περιβαλλοντικά να είναι τις '' μοδός '' , για μένα όμως δεν είναι καθόλου μα καθόλου ! Αρα να μην τα ισοπεδώνουμε όλα .. Κι αν πιστεύεις ότι μέχρι ΧΧΧ ευρω συμφέρει να πάει ο αγωγός από Σφενδάλη - Αλιβέρι , αλλά πάνω από τόσα ΧΧΧ ευρω δεν συμφέρει , πες μου κι εμένα αυτό το ''πάνω από τόσα '' για να μάθω πόσο θα ζημιωθεί η '' καημένη '' ΔΕΣΦΑ και τα συνεταιράκια της οι ιδιώτες , για να μην καταστραφεί η περιοχή μας .
Φιλικά ,
Μανώλης . - Είναι προφανές ότι έχει παρερμηνευθεί η θέση μου.
Ποτέ κανένα θέμα δεν το είδα τοπικιστικά και"ψηφοσυλλεκτικά".
Ποτέ, επίσης, δεν κρύφτηκα πίσω από άλλους (νομάρχη κ.λ.π.).
Ποτέ δεν υπήρξα δέσμιος κυβερνητικών ή κομματικών θέσεων.
Επειδή δεν είμαι "χθεσινός" στον κοινωνικό χώρο η ιστορία μου είναι γνωστή και κρίνομαι γι΄ αυτήν με τα όποια θετικά ή αρνητικά της, αλλά και για τις σημερινές μου θέσεις κι απόψεις. Αυτά σε γενικό πλαίσιο.
Ειδικότερα τώρα.
Ενάντια στον αγωγό φυσικού αερίου παλεύω χρόνια τώρα και είμαι μέλος της Επιτροπής Αγώνα Βαρνάβα,
Έχω παρακολουθήσει όλη την πορεία της υπόθεσης και έχω σαφή θέση την οποία την έχω διατυπώσει τόσο στις συναντήσεις μας με την ΔΕΣΦΑ, όσο και στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, το Κοινοτικό Συμβούλιο Βαρνάβα και στις όποιες συσκέψεις για το θέμα.
Στις παρατηρήσεις του κ. Λιονάκη δεν έχω καμία ένσταση γιατί πράγματι έτσι είναι, Αν έκανα αναφορά στο κόστος για τον υποθαλάσσιο αγωγό δεν την έκανα για να δικαιολογήσω την εταιρία (αν είναι δυνατόν!) αλλά στα πλαίσια του ρεπορτάζ ανέφερα απλώς την θέση της. Και φυσικά πιστεύω ότι το όποιο κόστος δεν μπορεί να μπαίνει πάνω από την ποιότητα ζωής των ανθρώπων.
Όσον αφορά τις παρατηρήσεις του φίλου Ανώνυμου θέλω να πω, αντιπαρερχόμενος τις ειρωνείες για το βανοστάσιο και τις "ευαισθησίες μου", ότι στην σύσκεψη θέλησα, με τις αναφορές μου στην δεύτερη εναλλακτική διαδρομή, να αποδείξω την ανυπαρξία, στην πραγματικότητα, περιβαλλοντικών ευαισθησιών της ΔΕΣΦΑ, όπως κατά κόρον ανέφεραν οι εκπρόσωποί της και την επιλογή της συγκεκριμένης διαδρομής για καθαρά οικονομικούς λόγους, της ΔΕΣΦΑ και των "επερχόμενων" ιδιωτών επενδυτών.
Και βέβαια η θέση μου ήταν και είναι να προκριθεί ο υποθαλάσσιος αγωγός Σφενδάλη - Αλιβέρι.
Τέλος, όσον αφορά το Γραμματικό. Έχω αποδείξει πόσο νοιάζομαι για το Γραμματικό. Στην συγκεκριμένη, όμως, σύσκεψη εκπροσωπούσα την Κοινότητα Βαρνάβα, λόγω αδυναμίας του Προέδρου της και ήμουν υποχρεωμένος, για λόγους αρχής, να μεταφέρω την θέση του Κοινοτικού Συμβουλίου Βαρνάβα και όχι μόνο την προσωπική μου. Αυτά προς το παρόν και είμαι ανοιχτός για την συνέχεια του διαλόγου, είτε διαδικτυακά, είτε προσωπικά.
και παραμένω πάντα ανοιχτός στην κριτική. (Ακόμη και ο Πάπας επανεξετάζει το "αλάθητο").
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου